kerst 2011

donderdag 6 november 2008

eerste schooldag


Gisteren ging Erik voor het eerst naar school. Naar jufr. Mieke in groep 1e. Ik had wel wat gemengde gevoelens: de gezellige ochtenden samen zal ik soms wel missen maar ik zie ook wel de positieve kanten. Heb dus de hele ochtend flink gemiept en een snelle boodschap gedaan. Daarna was het alweer ophaaltijd. Zo'n ochtend vliegt toch ook weer voorbij!
Ik vond ook nog een mooi toepasselijk gedichtje:

Naar de basisschool
Daar sta je dan
met je rugzakje op je rug
Voor het eerst naar school
geen weg terug

Wat is het snel gegaan
die eerste jaren thuis
en wat zal het stil zijn
straks in huis

Dapper loop je het schoolplein op
een nieuwe periode in je leven
De dagen heb je afgeteld
je keert je om en zwaait nog even

Dat was het dus
maar nee, daar kom je weer
Onzeker kijk je me aan
kus, mama, kus

1 opmerking:

Hanneke zei

Hoi hoi!!!!
Dat is een hele stap he? het kleine manneke naar school (maar ook weer wat rust voor "de mama") Hartstikke leuke foto's en een heel mooi gedichtje! Je kerstkaarten vind ik ozo chique, ik wou dat ik het zo kon, maarja, dat is blijkbaar niet voor mij weggelegd:))) Leuk dat je de online workshop nog hebt gemaakt, goed gelukt!!!