kerst 2011

zondag 17 januari 2010

weer 2 december lootjes klaar

Heb weer 2 LO-tjes klaar voor mijn decemberboekje.
 "wie zoet is krijgt lekkers"
(gebruikte materialen: verf, sheet, knoopjes, tekst met pc uitgedrukt, letters en borders met de sil uitgesneden)

"Adventkrans"
(gebruikte materialen: tekstborder en cijfer  van Jessica Sprague; origineel duits adventsgedicht; papier van "My minds eye" Laundry Line, stukje lint van Xenos)
hier de tekst die wat moeilijk te lezen is op de foto:
Adventkrans
Mijn favoutite decemberdecoratie is de adventkrans
Mijn moeder had ook die traditie, die zij natuurlijk weer van haar moeder geërfd had.
Ze plukte de takken tijdens een wandeling door het bos - dat kon toen nog - en zei dankjewel tegen iedere boom van wie ze een tak afplukte. Dan werd thuis de krans gebonden en versierd. Tot slot kwamen er 4 kaarsen op.
Op 1e advent gaat het 1e kaarsje aan - en zo door tot 4e advent. Zo kom je dan al best wel in de de kerststemming. Dit jaar heb ik ook weer een adventkrans gemaakt en het wordt door de familie gewaardeerd.

2 opmerkingen:

marja zei

hihi hoezo twee verschillende stijlen!! ik vind persoonl;ijk de laatste lo het mooiste, van de krans. wat een mooie traditie!!

Fia zei

Wat een leuke Lo'tjes weer Astrid!
Leuk juist die twee verschillende stylen vind die van de adventskrans erg mooi leuk die traditie heel mooi gemaakt!!