kerst 2011

zaterdag 1 mei 2010

de 5e LO Type &Write

oké, hier komt de 5e LO van de cursus. Journaling vond ik moeilijk. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
omdat de tekst soms niet groot genoeg wordt, hier nogmaals de journaling:
Hé kleine meid,
Wat ben je toch een vrolijke kleine meid. Je hebt het ook wel goed getroffen met een papa en een mama die allebei dol op je zijn! Je was zó gewenst!
Je hebt nog geen idee wat de toekomst je gaat brengen maar ik kan misschien een tipje van de sluier oplichten. Je maakt een gelukkige en hele blije jeugd door in Eindhoven. Maar als je 9 jaar bent verhuizen jullie naar Dommelen. Daar heb je het niet gemakkelijk. Je bent die lange, rooie uit de stad en je kunt maar moeilijk bevriend raken met andere kinderen. Ik zou niet weten welke tip ik je moet geven om dit makkelijker voor je te maken. Thuis blijf je het altijd heel fijn houden! De Sinterklaasavonden worden echt een hoogtepunt! Je doorloopt de middelbare schooltijd zonder problemen. Er zijn een paar vriendinnen. Maar vriendjes zijn nooit in beeld. Je bent ook wel erg verlegen geworden.
Je hebt een ontzettend lieve moeder die iedere middag thuis is en jou en je broer met thee begroet. Als je aangenomen wordt voor de opleiding verpleegkundige staat je moeder met de tranen in de ogen je op te wachten om je het grote nieuws te vertellen. In het ziekenhuis in Deurne leef je helemaal op! Hier kun je doen waar je goed in bent: zorgen! En je maakt een paar goede vrienden. Je maakt een tussenstop in Helmond om vervolgens de ic-opleiding in Nijmegen te gaan doen. En god, wat zal je mama trots op je zijn! Ze helpt mee met de verhuizing naar Nijmegen, richt je hele flat met je in. De eerste koekjes die van haar kreeg voor je nieuwe thuis weet je je nog lang te herinneren.
Maar op bijna 51-jarige leeftijd zal ze overlijden. Vanaf dan zal alles anders zijn. Je keuzes zul je voortaan zelf moeten maken. Geen urenlange gesprekken meer aan de telefoon. In datzelfde jaar leer je je man kennen en je gaat het allemaal meemaken: trouwen en kinderen krijgen. Je krijgt 2 geweldige kinderen – jongens waar je hele leven zich om gaat draaien. Je relatie krijgt wel heel wat te verstouwen en het is maar die vraag of die het vol gaat houden.
Als ik je een tip mag geven: leef intens met je moeder zolang ze er nog is. Zorg goed voor je vrienden. Laat je hart spreken. Doe wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Beleef iedere dag met je kinderen bewust. Laat ze blijken dat je zielsveel van ze houdt maar laat ze vrij.
Knuffel, Grote Meid

8 opmerkingen:

NicoleJ zei

ik vind je layout echt heel erg mooi. Knap hoor dat je zo mooi digitaal kunt scrappen.
En je journaling vind ik prachtig. Ik word er helemaal stil van!

Anoniem zei

Kippenvel krijg ik ervan....zo mooi !

Dilly zei

Wat een prachtige LO. De journaling is indrukwekkend Astrid, ik vind het ook een leuk idee om op deze manier een 'brief' aan jezelf te schrijven.

Linda zei

Wat een prachtige LO is dit! En je journaling is ontroerend! Heb het met tranen in mijn ogen gelezen.

marja zei

ooh astrid, ik zit met tranen in mijn ogen en kippevel op mijn armen na het lezen van je journalling. hoe bijzonder mooi heb jij dit beschreven zeg!!! bijzonder ook om zo in je ziel te mogen kijken.

Tineke zei

Wat een mooie layout en wat vind ik de journaling knap zeg.

Fia zei

Ohh wat vind ik dit prachtig hoe jij je verhaal heb beschreven!!
Ook een heel leuk idee van je, super meid, ik ben er ook stil van!

Groetjes Fia

angelina zei

Prachtig, gewoon geen andere woorden zo geweldig mooi!

groetjes Angelina