kerst 2011

donderdag 24 december 2009

Winter en kerstvoorbereidingen

Het blijft maar winter en als moeder heb je het dan extra druk is mijn ervaring want het lijkt wel of ik de hele tijd bezig ben met jassen opdrogen, handschoenen verwisselen en broeken omruilen. Vandaag zijn we naar het bos geweest om te sleeën. Nou dat was echt een reuzesucces! Wat hadden ze een lol!











































We hebben de laatste dagen veel koekjes gebakken. De traditionele duitse Pfeffernüsse maar ook walnotenkoekjes en kinderkoekjes. De laatsten mochten de kinderen natuurlijk maken. Dwz dat zij de vormpjes uitgestoken hebben.

Daarna zijn ze meteen aan het versieren van hun peperkoekhuisje begonnen. Helemaal alleen - en dat viel ze wel tegen. "hij is lang niet zo mooi als anders" zei Tom. Tja, ook dat vergt veel oefening;-)Er is overigens ook veel "versiermateriaal" tijdens het plakken in de mondjes verdwenen...





















Alle pakjes zijn inmiddels ingepakt en ik kan niet anders zeggen dan dat het er hier erg gezellig uitziet. Ik heb er helemaal zin in.
Iedereen die ik niet persoonlijk heb geschreven wens ik bij deze een hele fijne kerst toe.



2 opmerkingen:

Fia zei

Ziet er allemaal heel lekker en sfeervol uit Astrid, leuk de blije snoetjes he daar doe je het toch voor!

IK wens jullie ook gezellige kerstdagen zal vast lukken met al dat lekkers.

Groetjes,
Fia

blogvanco zei

Wat een mooie baksels Astrid ! Goh en dat huisje, wat grappig. Geloof vast dat dat een heel werkje is.

Groetjes, Corine